sábado, 24 de noviembre de 2007

PROS DEL “FAKE”



Tal com indica el títol, dedicaré un nou post a exposar una segona visió personal entorn al terme, ara havent abordat diversos aspectes vinculats al esmentat terme, tals com l’engany, la certesa, la realitat, publicitat, psicologia, etc.

En aquests pròxims articles determinaré en quins punts crear un “fake” pot establir-se com un pro i en quins com un contra.

Començant per els possibles avantatges que es puguin apreciar aparentment, en podríem considerar diversos:

En primer lloc, com ja s’havia intuït en un altre moment, un avantatge del “fake” es el enorme potencial propagandístic que comporta. Un bon “fake” a diferència d’una campanya publicitària convencional pot perdurar molts anys, inclús establir-se culturalment.

També es capaç d’engegar debats que remoguin fonaments consolidats gràcies al seu doble joc de certesa/incertesa obligant a replantejar de nou bases de tots els àmbits.

Aquesta pràctica que curiosament pot presentar-se com una innocent broma, té el poder de posar en evidència o posar en dubte altres successos, per exemplificar això podem rescatar antics posts de “tagging air force one” o el de “levantate ZP” en els que s’havia fet creure que infraestructures d’alta seguretat eren violades amb tota facilitat.

Un altre virtut del “fake” podem resoldre-la en la particularitat de que la creació de un no requereix de un gran equip, gracies a la psicologia estudiada del low-ress, si se sap gestionar correctament unes imatges, encara que siguin de baixa qualitat, i es col·loquen punts concrets, poden establir-se com a verídiques, fins i tot la seva mala qualitat pot potenciar aquesta credibilitat, per el motiu que esmentàvem.

Es clar, que no tot són avantatges en els “fakes” però l’anàlisi de en quins punts la seva pràctica té inconvenients es preferible realitzar-la en un nou post, ja que d’aquesta manera la informació que més ben dividida i clara.

No hay comentarios: