sábado, 24 de noviembre de 2007

PERSUACIÓ I PUBLICITAT


Anteriorment ja hem determinat que un dels camps on la pràctica del “fake” es, si més no, interessant es en la publicitat, es per això que considero pertinent dedicar una breu, però gens menys prescindible.

La intenció, però, no es la de analitzar el “fake” en aquest àmbit, almenys de moment, ja que el camp de la publicitat es prou extens com per ser-ne motiu d’estudi apart.

Per tant l’objectiu d’aquest petit article recau en la voluntat de aportar informació rellevant a voltant de la publicitat i utilitza-la com a base per discórrer sobre la intencionalitat i l’efecte de la publicitat en la societat.

Comencem, doncs, vinculant a una pàgina que teoritza entorn al concepte de publicitat

“Definición de Publicidad:

Es una disciplina científica cuyo objetivo es persuadir al publico meta con un mensaje comercial para que tome la decisión de compra de un producto o servicio que una organización ofrece.

[vincle] informació ampliada

Destaquem d’aquesta primera definició de publicitat els mots claus com disciplina científica, persuasió i organització. Així, podem destacar que en l’àmbit de la publicitat el principal objectiu es persuadir al públic per tal de que aquest prengui la decisió de comprar o no un producte concret.

Es evident que existeixen unes limitacions (ja sigui de caire legal o de codi ètic) a l’hora de decidir fins a on es pot portar una campanya publicitària de un producte o servei concret. També es cert, però, que existeixen matisos, i com es lògic, els publicistes i sociòlegs que treballen en aquest àmbit se’n beneficien i busquen la subtilesa en el moment de preparar la venta.

Finalment també voldria posar de manifest la posició que jo considero que adopta la societat davant d’aquests impactes publicitaris. El cert es que poc a poc es va formant una educació inconscient a causa de la infinitat de imatges que ens arriben a diari, per això el tipus de publicitat més efectiva no es la més espectacular, sinó la que crea més controvèrsia, la que genera fins i tot polèmica, la que fa que se’n parli.

Un clar exemple d’aquest tipus de publicitat directe i imactant (la que en certa manera genera polèmica) es la de benetton

No hay comentarios: