lunes, 26 de noviembre de 2007

MARKETING VIRAL

El marketing viral y la publicidad viral son términos empleados para referirse a las técnicas de marketing que intentan explotar redes sociales preexistentes para producir incrementos exponenciales en "conocimiento de marca" (Brand Awareness), mediante procesos de autorreplicación viral análogos a la expansión de un virus informático. Se suele basar en el boca a boca mediante medios electrónicos; usa el efecto de "red social" creado por Internet y los modernos servicios de telefonía móvil para llegar a una gran cantidad de personas rápidamente.”

[vincle] informació ampliada

El marketing viral es una táctica del Net-Marketing, dedicada a potenciar el uso de Internet sobre las redes sociales (Se estima 8 contactos promedio por persona). En otras palabras propaga una idea a través de una red social. Piensen en las cadenas de texto quienes explotaron por años este concepto. Pero no por eso el marketing viral es maligno.

[vincle] segona informació ampliada

He considerat pertinent abordar aquest nou concepte, ja que tenint en compte que la creació de “fakes” s’usa en gran part per vendre productes o serveis, dedicarem aquest post a comprendre de quin tipus de màrqueting es tracta.

El concepte de màrketing viral es tremendament precís a l’hora de designar l’efecte del “fake”, en essència es tracta de remetre sobre la marca mateix d’una manera subtil i amagada, de manera que el sistema publicitari queda camuflat.

Varem recopilar uns exemples d’aquest tipus de màrketing en posts anteriors.

Un d’aquests exemples són el “famós amo a Laura” ja que realment es tractava d’una campanya publicitària promoguda per la pròpia MTV sota el lema de “No mires la MTV”.

Podríem determinar, doncs, que una de les millors característiques del màrkeing viral es la seva capacitat per fer que el públic realment senti allò que se li esta venent, i acabi per comunicar-ho, com molt be diu la definició anterior, com en un boca a boca, a contactes seus, creant així una espècia de sentiment de propietat que altres estratègies de mercat i publicitat no aconsegueixen ja que no poden arribar a desfer la barrera que separa publicitat de públic.

No hay comentarios: