sábado, 27 de octubre de 2007

LEVANTATE ZP

Si l’altre dia fèiem referència a un dels exemples de fake amb finalitats comercials de més èxit a nivell internacional, avui presentem el se homòleg a nivell estatal.

Es tracta d’una campaña de sensibilització encarregada per a una ONG a una de les agències de publicitat més premiades del país, Temps BBDO. El vídeo narra el robatori de la butaca de Zapatero al congrés, realitzat per un grup que s’autodenomina “4 gatos”.

[link] Blog el projecte


Igual que als EUA amb l’atac urbà al Air Force One, l’acció va tenir un gran impacte a nivell mediatic, va generar polèmica i es va obrir un gran debat entorn a la realitat de les imatges i del robatori. Finalment es va descobrir que tot plegat formava part d’una campanya de marketing viral, una de les mes rellevants al panorama espanyol actual.



“En la grabación, hecha con el tono verdoso de la nocturnidad y la alevosía, participan tres jóvenes, dos escapuchados que perpetran el falso robo y un tercero que los graba. Comienza con los tres miembros del comando pasando ante la garita del Congreso, los guardias que lo vigilan y los leones que lo custodian. Por uno de los laterales, trepan a una de las ventanas de la planta baja, recorren los pasillos del edificio sin ser vistos ni por las cámaras ni por los agentes y se cuelan en el hemiciclo. Cogen el sillón del presidente y le dejan una notita en el escaño vacío: "Zapatero, el 16 de octubre en pie contra la pobreza". Y logran salir corriendo sin ser vistos para, una vez en su coche y con el trofeo en el maletero, estallar en un ataque de júbilo.

Junto con el vídeo, se puede leer en la bitácora una especie de manifiesto sui generis en el que el grupo declara: "Tenemos el escaño y todavía estamos flipando. Pero no somos ladrones, ni fetichistas, ni tenemos ganas de popularidad, digan lo que digan los seguratas del Congreso". Dicen que han levantado la silla a Zapatero porque quieren que "el presidente del Estado Español se ponga de pie contra la pobreza y que le sigan el resto de políticos, sin importar bandos ni banderas".”

Aquest nou tipus de publicitat encoberta, basada en el boca a boca a través d'Internet genera una gran cobertura mediàtica dels esdeveniments, marques o productes de forma gratuïta, gracies a la notable controvèrsia que provoquen.

Una vegada desvetllat el misteri, el problema és que part de les imatges són reals i van ser rodades en el Congrés dels Diputats sense autorització, com a conseqüència, el cas ha arribat a les mans de la Fiscalia. Un alt funcionari de la Cambra baixa, al que se li ha obert expedient, ha confessat que va ajudar als joves perquè era una "acció solidària".


[link] Temps BBDO

[link] Noticia

No hay comentarios: