Justament per contrarestar el fet de que el públic s’ha acostumat a percebre imatges falses, però d’un realisme i una credibilitat extremes, publicistes i dissenyadors han optat per invertir aquesta concepció per jugar-ho al seu favor, així doncs, si en l’actualitat un efecte especial d’alta qualitat ja no es concep com quelcom real, si es mostren unes imatges aparent mal cuidades o que es podrien confondre amb les que agafaria un aficionat, aquestes passen a ser inconscientment verdaderes, d’aquesta manera es poden colar coses espectaculars com a autèntiques. Aquest es el concepte de “low-ress” o baixa resolució, la immediatesa, allò que sembla casi casual.
Un bon exemple de un “fake” enregistrat en “low-ress” es el del Ronaldinho en un anunci de Nike, en el qual, fent creure a l’espectador que la càmera la porta un aficionat (pel tipus de enquadra i la falta d’un trípode) aquest grava el futbolista fent coses realment impossibles (per molt bon jugador que pugui arribar a ser).
[videolink] JOGA TV
El vídeo no es gratuït, considero que es una manera molt intel·ligent de vendre les bambes i a la vegada incrementar la fama del jugador.
Finalment, per aquells que dubtin de la versatilitat del “low-ress” cal preguntar-se com es possible que un equip tant bo de publicistes com es el que treballa per a la marca Nike opta per posar a les pantalles de TV un vídeo tant mal cuidat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario